Déli élmények

Icod de los Vinos után három éjszakát töltöttünk Puerto de Santiagoban, ahol az Arena Suites hotelnél vettünk ki egy kis apartmant, ami a Tenerifén töltött időnk legszuperebb szállása volt. Tiszta, kényelmes, nagy konyhával és úszómedencével.

Puerto de Santiagóba a közelben lévő Los Gigantes csodás sziklái miatt mentünk, illetve Masca miatt. Alapvetően Puerto de Santiago semmi extrával nem rendelkezik, a srtandok picik, de jó kiindulási pont kirándulásokhoz.

Los Gigantes

Itt egy picit a jövőbe is elugrunk, ugyanis olyan szerencsétlenek voltunk, hogy azt képzeltük, ha kisétálunk a kikötőbe fixen kapunk helyet egy hajóra. Ez nincs így, foglalj! A sziklák amúgy csodásan látszanak, rengeteg csodás fotót tudsz majd készíteni, és egy két helyen elég szuper kilátót is kialakítottak padokkal, üveges korláttal, így kényelmesen tudsz gyönyörködni a naplementében.

És akkor az ugrás a jövőbe….. pár nappal később már Adejeben voltunk, ott zártuk az utunkat. Innen a hotelünk talált nekünk még helyet egy katamaránra, amely egészen Los Gigantesig közlekedett és delfinlessel volt egybekapcsolva. A katamarán számomra szörnyű élmény volt… olyan tengeribeteg lettem, hogy nem tudtam élvezni a 4 s fél órás utat, amelynek az utolsó fél órájában – természetes pont így a végén – be is hánytam.

Mindig szokott lenni nálam az utazás során Dedalon, de addigra már felettem a készletem a hegyi utak miatt, így gyógyszer nélkül kellett nekivágnom a hajózásnak. Azt hiszem, ha te is szenvedsz ilyen dolgoktól, ne katamaránnal menj…

Los Gigantes csodaszép volt, ilyen közelről látszódott igazán, hogy milyen hatalmasok ezek a sziklák. A hajónk Masca mellett is elment, s ott meg is állt egy kis fürdőzésre. A víz viszont élvezhetetlenül hideg volt. A táj itt is gyönyörű volt, de azért ez a kilátás a falu felől az igazi.

A delfinles szuper volt, bár az itteni delfinek nagyon vicces kinézettel bírnak. Két fajtát lehet látni a partoknál, de bevallom én nem igazán tudtam őket megkülönböztetni. Hatalmas élmény volt a hajóút, mindenképpen menjetek el egyre, ha arra jártok.

Masca

Számomra az út tetőpontja volt Masca. Ide Puerto de Santiagoból busszal bumliztunk el. Ha jól emlékszem kilenc óra magasságában indultunk. Egy rövid kis megállónk volt az átszállás miatt Santiago del Teidében, ami hamar a kedvenc kisvárosommá nőtte ki magát. Őszintén semmi nincs ebben a városban, de rabul ejtett a hangulata, Egy igazán lassú, számomra az igazi Tenerifét jelentő városka kaktuszokkal, lovakkal, helyes kis házakkal egy vulkán oldalán.  Be is tértünk egy kis kocsmaszerű helyre, ahol nagyon finom helyi sütit és kávét fogyasztottunk. Ha minden igaz, a térkép szerint a Parada nevű hely volt az. Innen Mascaba mentünk tovább, ahova félelmetes út vezet. Iszonyatos szakadékok, kanyarok és – nem akarok ennyit panaszkodni – de egy kis hegyibetegség vezet.

A falu meseszép, csupán pár házikóból áll. A kilátás lélegzetelállító! A környék nagyon zöld, tele csodás fákkal, kaktuszokkal és virágokkal. Van pár helyi étterem, amiből kettőt is kipróbáltunk, mivel ide ritkán jönnek buszok és egy fél napot itt töltöttünk. Az egyikben  – név szerint a La Fuentében – ebédeltünk helyi sajtokat, a helyi burgonyával, aminek itt nagy keletje van. Ez a burgonya kisebb, feketésebb kívülről és nagyon finom. Ezt egy finom öntet fogta össze a sajtokkal…. nagyon finom volt. Ehhez kaktuszlimonádét ittunk, aminek viszont semmilyen érdekes íze nem volt.

A másik hely egy kisebb hely volt, aminek a nevére nem emlékszem, de a főtéren álló csodás templom mellett volt. Itt még magyar étlap is volt! Sütiztünk, kávéztunk és vártuk a buszunkat.

A főtéren amúgy nagyon sok pad van kint, csodás a kilátás, középen egy hatalmas fa, amelynek nagyon jó az árnyékában ücsörögni. Nem szabad kihagyni, ha erre jártok!

Egy-két mondat Los Gigantesről és Puerto de Santiagóról. Szinte mindegy melyik városban szállsz meg, mivel ha Mascaba akarsz menni, Puertoból egyszerűbb, de átcaklatni Los Gigantesbe a sziklákért nem egy könnyű túra. Így ha minden nap Los Gigantes panorámájában akarsz gyönyörködni ne Puertoban foglalj szállást. Los Gigantesben találhatóak még természetes medencék, amelyekben jót lehet fürdeni, de vigyél magaddal vízi-cipőt, mert éles kövekkel van tele az alja. Ezeket ingyen tudod majd használni. A strandok nagyon zsúfoltak voltak, mi északon jobbakat fürödtünk, bár a medence kárpótol. Ezt szállásfoglalásnál fontold meg.

Adeje

Utunk utolsó állomása Adeje volt. A város maga a turistaparadicsom, Jól éreztük magunkat, jókat fürödtünk, de én bevallom nem nagyon kedvelem ezeket a mű nyaralóhelyeket. Mindenhol telepített növényzet, semmi sem valós, hotelek, apartmanok, gagyi dolgokat árusító üzletek, viszont szuper strandok és kellemes hangulatú éttermek és bárok vártak minket.

Adeje nagyjából teljesen össze van nőve Los Cristianosszal, így egyikből sem lesz hiányod. Mi gyalog jártuk be a két kisvárost.

A strandok egymást érik ezekben a városokban. Nekünk két kedvencünk volt. Adejeben a Playa el Duque, aminek hatalmas hullámai között élvezhetjük az igazi óceáni fürdés élményét. Itt csodás sziklák, kellemes környezet és szép park fogad minket. A part durva, kagylókkal és törmelékekkel teli, de nem zavaróan.

A másik kedvenc strandunk a Playa de Los Cristianos volt, ahol rájákkal együtt fürödhetünk. Itt nagy a tömeg és az emberek  nem igazán a fürdéssel, hanem a rájákkal törődnek. Hatalmas példányokkal is találkozhatunk, érdemes ide látogatni.

Reggelente nagy sétákat tettünk a parton, ilyenkor aranyszínű fény volt és minden üres volt. Az egyik kedvenc helyünket is reggel találtuk, a Restaurante Atlanticot, amely a Fanabe strand mellet található. A másik kedvenc helyünk neves egyszerűséggel a The Bar nevet viseli, közel a Playa la Pintahoz. Itt finom italok és élő jazz vár titeket. Kellemes hely egy nap lezáráshoz.

Az adejei szállásunk borzalmas volt, így csak azért említem meg, hogy elkerüljétek. Itt annyi helyi tini csoport száll meg, hogy éjszaka nem lehet aludni a hangzavartól. Sajnos minden apartmanjuk dohányzó volt, amire nem figyeltünk, így egy kissé büdös volt, de kibírtuk. A szállás neve Tinerfe Garden volt.

Mindent összevetve Tenerife csodás élmény volt. Mi az igaz arcát északon találtuk meg, a legszebb emlékeink is innen valóak, így  legfontosabb amit tanácsolunk, hogy maradj mozgásban, nézz meg több várost, tapasztald meg a sziget több arcát. Mindenképpen megér egy próbát!